Dela sidan:

Den stora fotbollsfinalen om en dryg månad samlar hela den amerikanska nationen och till viss del resten av världen för att se det bästa som amerikanska reklamfilmare kan erbjuda. Och en del ser även på fotboll.

För att engagera tittarna mer i reklamen vill reklamköparna att de blir delaktiga i reklamen. Doritos reklamfilmer, som tas fram genom filmtävling bland ”vanliga” konsumenter, är mest känd.

Nu ger sig storannonsören Chevrolet in tittarengagemanget.

I somras vände sig bilmärket, med hjälp av crowdsourcingbyrån Mofilm, till filmare runt hela världen och bad dem att göra reklamfilm med temat ”everyday heroes.”

I förra veckan öppnade man sajten ChevroletRoute66.MSN.com där besökare kan dela sina favoriter av de 197 filmer som kommit in på sociala medier.

Tanken är att den film som delas mest vinner. På så sätt är Chevrolets reklamfilm redan visad för miljontals människor långt innan Super Bowls avspark.

För att locka fler att dela med sig av sina favoritreklamfilmer lovar Chevrolet att den som delar flest filmer och svarar på frågan var han/hon hest vill köra bil till i sitt hemland vinner upp till 10 000 dollar.

Vanligtvis använder Chevrolet Goodby Silverstein & Partners som reklambyrå.



Dela sidan: