Dela sidan:

Sveriges Annonsörer inledde förhandlingar med olika pr-bolag under hösten och fastnade snart för Prime PR.

Ytterst ansvarig på Prime blir avhoppade MMS-vd:n Pontus Bergdahl.

Avtalet undertecknades i december och innebär ett omfattande uppdrag för Prime.

– Vi har ett större behov av ett pr-samarbete än ett traditionellt reklamarbete. Här blir 100-Wattaren ett viktigt uppdrag för Prime, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.

Sveriges Annonsörer har jobbat med Prime tidigare, men det var för cirka tio år sedan.

Nu inleder alltså Sveriges Annonsörer ett nytt samarbete i och med att avtalet med Storåkers McCann avslutades vid årsskiftet.  

Det samarbetet löpte över 18 månader:

– Båda parter kände att det var dags att gå vidare, säger Anders Ericson.

Enligt honom ska arbetet kring 100-Wattaren göras om radikalt – exakt hur vill han inte gå in på i dagsläget.

Men även om Sveriges Annonsörer vill fokusera på pr när det gäller arbetet med 100-Wattaren innebär det inte att Forsman & Bodenfors förlorar sitt uppdrag för Sveriges Annonsörer:

– Samarbetet fortsätter, men Forsman & Bodenfors har aldrig jobbat med 100-Wattaren, säger Anders Ericson.

Sveriges Annonsörer har inga planer på att plocka in en ny reklambyrå för 100-Wattaren:

– Nej, det är paus på det. Vi känner inget skriande behov av någon reklambyrå just nu. Man får heller inte glömma att Prime har en egen ateljé, säger Anders Ericson.



Dela sidan: