Dela sidan:

Häromveckan berättade Resume.se att Fritidsresor går skilda vägar med Scholz & Friends efter ett fyra och ett halvt års samarbete. Nordiska marknadschefen Anna Berndt öppnade då upp för att bolaget eventuellt kan handplocka ett "dream team". Den uppgiften tillbakavisar nu Lottie Knutson, som istället uppger att de är ute och träffar ett antal reklambyråer.

– Vi ska inte plocka ihop ett dream team. Primärt har vi inte de resurserna internt då ett handplockat dream team kräver väldigt mycket av köparen. Vi pratar med lite olika byråer som vi är nyfikna på, säger hon.

Fritidsresor anlitar ingen byråvalskonsult i processen, som Lottie Knutson inte vill kalla en regelrätt pitch. Istället träffar de en rad byråer och diskuterar. Av dessa kommer sedan ett fåtal kommer gå vidare till en nettolista.

– Vi jobbar brett och förutsättningslöst. Vi har våra krav och förväntningar men har ingen förhandsfavorit. Vi är hyfsat neutrala, säger Lottie Knutson.

Fritidresor är den andra researrangören som har valt att byta reklambyrå på kort tid. Apollo gick ut i nordisk pitch under senhösten och väntas snart offentliggöra vilket byrå de har valt.



Dela sidan: