Dela sidan:

TBWA ska bli en strategisk och kreativ samarbetspartner för utveckling av museets reklam i Stockholm.

– Moderna Museet är ett av världens främsta museer för modern och samtida konst. Med en ny ledning har vi gått in i en ny fas, då känns det naturligt att även se över sina partners, säger Katarina Swanström, Head of Development på Moderna Museet.

– Vi har gjort ett noggrant val. TBWA har ett ambitiöst kreativt team och
delar vår syn på museets potential. Att vi dessutom är grannar på Skeppsholmen ser vi som en bonus.

– Moderna Museet är fortfarande en auktoritet som
andra vill positionera sig mot, men samtidigt en plats för experiment och förnyelse. Det är en rolig och hedrande utmaning att ge röst åt den personligheten, säger Håkan Engler, planner på TBWA.

Daniel Birnbaum, Moderna Museets nye överintendent, delar med sig av sina visioner:

– Jag vill att museet ska göra mer än att presentera ett antal konstnärskap. Det ska vara en förbehållslös diskussionsplats där olika konstnärliga
uttryck och idéer speglar vår samtid. Den ambitionen gäller även vår reklam.

Arbetsgruppen hos TBWA:
Byråns samtliga kreatörer
Tina Thornander, Projektledare
Håkan Engler, Planner
Fanny von Pongrácz, Formgivare
Marita Öhman, Produktionsledare



Dela sidan: