Dela sidan:

KTR arbetar med att utveckla och säkerställa mätvaluta och mätmetoder så att annonsörerna vet vad de betalar för.

– Frågan om valuta och mätning är oerhört stor och svår och sköts i praktiken av MMS men är absolut kommitténs hjärtefråga, säger Karin Friis i en kommentar.

En annan viktig fråga för kommittén är unika filmkoder som gör det möjligt att följa en specifik reklamfilm hela vägen genom bokningssystem till uppföljning.

Fakta/Tv-kommittén
Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR, är ett forum för diskussioner för att ena de kommersiella aktörerna i viktiga tv-reklamfrågor. I kommittén sitter representanter från de kommersiella reklam-tv-kanalerna, mediebyråerna, Mediamätning i Skandinavien AB, MMS och annonsörerna. Sveriges Annonsörer har totalt tolv mediekommittéer som bevakar och driver frågor för olika medieslag och kommunikationsdiscipliner.

(Källa: Sveriges Annonsörer)



Dela sidan: