Dela sidan:

Max ”pr-stunt" med presentkorten har fått hård kritik. Hamburgerkedjan ville tacka riksdagsledamöterna med ett presentkort på 100 kronor efter den sänkta restaurangmomsen.

Men nu har Max polisanmälts för bestickning.

– Som riksdagsledamot vill jag vara ren, jag ska inte ha tagit emot något som kan påverka mitt beslutsfattande och utifrån det tycker jag att det här har gått över gränsen, säger Ulla Andersson till Dagensopinion.se.

Richard Bergfors, vd på Hamburgerrestauranger säger att kritiken är "löjlig".

– Har de inget bättre för sig så kan de väl göra det. Det är bland det löjligaste jag har hört,  säger Richard Bergfors.

Han säger att det "återstår att se” om kampanjen är lyckosam eller ej.

– Presentkorten fanns med i ett brev med budskapet att den sänkta restaurangmomsen är väldigt positivt.

Max Hamburgerrestaurangers pr-byrå är Weber Shandwick och reklambyrån är Storåkers. Ingen av byråerna är inblandade – Max gjorde utskicket på egen hand.



Dela sidan: