Dela sidan:

Dem nya filmen är en del i Bredbandsbolagets nya vårkampanj som fortsätter på temat "Upplev Mer". Det hela bygger på bredbandhastigheter upp till 1 gigabit per sekund.

Filmen illustrerar snabbheten på olika sätt – bland annat genom ett spann av robothundar, ett snabbtåg och en stor raket. Filmen är den andra i raden som visas under våren och är till största del skapad i 3D-format, skriver Bredbandsbolaget i ett pressmeddelande.

Det blir även utbudsfilmer samt kampanjmaterial för print och online.

Arbetsgrupp

Reklambyrå: Acne Advertising

Creative Director: Adam Springfeldt

Art Director: Johan Holmgren

Copywriter: Erik Bergqvist

Produktionsledare: Sofia Orrheim

Projektledare: Lars-Göran Uddman

Produktionsbolag: Hobby film

Regissör: Oskar Bård

Producent: Niklas Adolfsson

Post-produktion: STOPP

Musik: Mattias Tegnér & Christian Olsson

Ljud: STOPP

Bredbandsbolaget:

Varumärkes- och Kommunikationschef: Patrik Söder

Kommunikationsansvarig: Sara Hallsund

Projektledare: Susanne Sahlström Nygren



Dela sidan: