Dela sidan:

Vattenfall är sponsor av svenska skidlandslaget sedan 17 år tillbaka. Enligt Vattenfalls chef för varumärke och sponsring, Linus Almqvist, ville man i år göra något som skulle kunna ge ett ökad skidintresse – inte minst bland barnfamiljer.

Appen King of the Slope går ut på att användare kan logga sina åk och utmana sina vänner.

King of the slope täcker 3 000 skidorter och mäter, via gps, åkarnas sträcka, hastighet, position och antal åk.

Lowe Brindfors ligger bakom Appen, som alltså har blivit nominerad inom kategorin Årets mest kreativa lösning i sponsrings- och eventtävlingen Gyllene Hjulet:
– Vi har gjort appen för att vi vill visa att vi är en aktiv sponsor och gör något som bidrar till det som 65 procent av svenskarna är intresserade av, att åka skidor, säger Linus Almqvist till SvD

Gyllene Hjulet går av stapeln den 29 mars.



Dela sidan: