Dela sidan:

Det var i höstas som grunden lades till McCanns nya superteam, eller "surprise-team", som Matias Palm-Jensen egentligen vill kalla det. Han behövde några av branschens vassaste namn till sitt förfogande.

– Det är mitt ansvar att se till att McCann blir bättre på detsom är det nya. Farfar låg i hela tiden i framkant och det ska vi också göra, säger Matias Palm-Jensen som hittade den kompetens han behövde bland tidigare medarbetare på prisbelönta digitalbyrån Farfar, som gick i graven för två år sedan.

Trion som skrivit på för Palm-Jensen och McCann är:

Per Hansson – den förste anställde på Farfar som sedan flyttade till Kanade för jobb som Creative Director på den digitala byrån Blast Radius i Vancouver.

Daniel Wall – tidigare senior creative på Farfar som sedan haft uppdrag hos Wieden + Kennedy i Amsterdam.

Jakob Swedenborg – tidigare senior creative på Farfar som liksom Daniel Wall sedan haft uppdrag hos Wieden + Kennedy i Amsterdam.

De tre vill jobba internationellt men bo i Sverige.

– Det här är den perfekta lösningen, säger Jakob Swedenborg.

Trion har i största hemlighet sedan några månader tillbaka börjat jobba med McCanns globala uppdrag för Nespresso, Chevrolet och Sony. De sitter sedan några veckor hos McCann Stockholm men rapporterar direkt till Matias Palm-Jensen.

De tar med sig Farfar-andan – att tänka på ett eget sätt och hela tiden utmana, förklarar trion.

Framtida ambitioner vill de inte gå in på.

– Men det är många som ryckt i Per, Daniel och Jakob så det känns bra att få berätta om den här satsningen nu, säger Matias Palm-Jensen till Resume.se.



Dela sidan: