Dela sidan:

Fritidsresor bröt samarbetet med Scholz & Friends strax efter årsskiftet, och har sedan dess befunnit sig på jakt efter en ny reklambyrå. Efter en längre tids pitchande har de nu hittat en ny partner i Catt & Co.
– De tog fram ett manér som var väldigt fräscht och visuellt tilltalande, samtidigt som det har stora möjligheter att tas ut online. Det är viktigt eftersom majoriteten av alla våra resor köps på nätet, säger Lottie Knutson, kommunikationsdirektör på Fritidsresor.

Hon ingår, tillsammans med nordiska marknadschefen Anna Berndt och cd:n Jessica von Horn, i gruppen som höll i pitchen.
– Vi har verkligen gjort detta byråval från grunden, helt utan några initiala preferenser för någon enskild byrå. Efter att ha träffat över tio rekommenderade och högpresterande byråer fördjupade vi diskussionerna med tre aktörer, för att till slut landa hos Catt och Co, säger Anna Berndt i ett uttalande.

För Catt och Co betyder den nya kunden stor glädje, men också klirr i kassan. Uppdraget är värt mellan 3-5 miljoner kronor årligen i byråintäkt, även om ingen av parterna vill kommentera siffran.
– Det är ett lustfyllt varumärke som är kul att jobba med, och roliga och bra uppdragsgivare. Lust är lite av vår affärsidé, säger Catt Olsson.



Dela sidan: