Dela sidan:

Enkelt förklarat innebär kampanjen att en användare kan ladda ned ett program på webbplatsen www.vivarmervarandra.se som känner av hur mycket megabyte användaren slänger i sin papperskorg.

Informationen omvandlas sedan till kilowattimmar, vilket uteslutande går till Riksförbundet Sveriges Stadsmissioner för att göra livet drägligare för landets hemlösa.

Användaren kan också, med hjälp av programmet, se hur mycket digitalt skräp som slängs och hur mycket värme detta har genererat.

Svensk Fjärrvärme hoppas öka förståelsen och kunskapen om vad fjärrvärme är för något genom kampanjen. Det vill säga ytterst handlar fjärrvärme just om att tillvarata resurser som annars skulle riskera att gå till spillo.

Arbetsgrupp TBWA;
Robert Schelin, Projektledare
Håkan Engler, Planner
Kalle Håkansson, Copywriter
Arvid Wennel, Art Director
Ulrika Sörensen, Produktionsledare

Produktionsbolag:
Dempsy.

Uppdragsgivare:
Annika Johannesson och Annette Sjöström – Svensk Fjärrvärme



Dela sidan: