Dela sidan:

– Skandia är redan duktiga digitalt, men det finns ändå mycket att förbättra främst i den säljande och kommunicerande delen av deras digitala närvaro, säger Erik Lidsheim, vd på Söderhavet i en kommentar.

Han räknar kallt med att Skandia blir en av byråns största kunder och hoppas kunna åstadkomma underverk:
– Man vet att Skandia finns, men känner bara till en liten del av vad de erbjuder, tror vi, säger Eriks Lidsheim.

Annette Öberg är Kanalansvarig Internet på Skandia och räknar med att 2012 blir ett spännande år för bolaget.

Inte minst för att Skandia numera är kundägt och erbjuder en kombination av en uppstickarbank, fondförsäkringsbolag och livförsäkringsbolag i ett och samma bolag.

Det är alltså här som Söderhavet kommer in i bilden:
– Söderhavets starka kompetens inom strategi, identitet och design i kombination med analys och innovation är precis vad vi behöver just nu och framåt, säger Anette Öberg i en kommentar.

Söderhavet är en digital byrå inom strategi, identitet och design.

Byrån har funnits sedan år 2004 och har 22 anställda.

Söderhavet har kunder som Fastighetsbyrån, SLL, Bonnierföretagen och Polisen.



Dela sidan: