Dela sidan:

”Vi ser en tråkig kommitte som inte för sitt liv kan förstå varför man gjort Suzuki Swift så rolig att köra – räcker det inte med rationalia som tex 3 års fri service, 0,42 l/m vid blandad körning, sju krockkuddar och delbart ryggstöd i baksätet, behöver den verkligen vara rolig att köra
också?”, skriver Suzuki och Acne Advertising i ett pressmeddelande.

– Suzuki är ett varumärke med riktigt bra, prisvärda och roliga bilar.
Det speglas inte riktigt i marknadsandelarna. Det hoppas vi ska
förändras framöver, säger Lars-Göran Uddman, projektledare på
Acne Advertising.

Kampanjen består av två reklamfilmer samt print. Filmerna är producerade av Acne och regisserade av Thomas Skoging. Bilderna är tagna av Peter Gehrke.

TEAM SUZUKI:
Marknadschef: Mattias Andersson
Marknadsassistent: Elisabeth Eriksson

ARBETSGRUPP ACNE ADVERTISING
Projektledare: Lars-Göran Uddman
Produktionsledare: Michaela Winckler
Copywriter: Christian Karlsson
Art Director: Tommy Carlsson
Creative Director: Adam Springfeldt

Byråproducent: Espen Bekkebråten /Twofatboys AB

Produktionsbolag: ACNE Production
Director: Thomas Skoging
Director of photography: Jallo Faber
Producer: Kalle Schröder, Morgan Röhl

Mediebyrå: AdOn

Fotograf för printkampanjen: Peter Gehrke



Dela sidan: