Dela sidan:

– Jag måste ta  be om ursäkt för att Daniel Ek inte kan ta emot priset, men han befinner sig i USA för att sprida budskapet om Spotify, säger en talesperson för Spotify.

Han går in på att han tycker att det är otroligt att Spotify inte ens existerade för fyra år sedan:

– Spotify är idag det ledande varumärket för att kunna kommunicera med musikanvändare över hela världen. Jag ser verkligen fram emot vad som ska ske under de kommande fyra åren, säger Spotifys talesperson.

Då moderatorn Sara Rosengren frågar hur det går för Spotify i USA blir svaret:

– Sverige är ofta tidigt ute när det gäller ny teknik, men vi har haft en fenomenal utveckling i USA och partners som Facebook och Coca-Cola är väldigt intresserade av att jobba med oss, säger Spotifys talesperson.

I juryn satt Fredrik Thambert, Resumé, Hanna Dunér från Svenska Dagbladet, pr-konsulten Micael Bindefeld, Madeleine Östlund från Dagens Media och Rolf van den Brink från Dagens Industri.

Förra årets branschpersonlighet var Svenska Dagbladets chefredaktör Lena K Samuelsson.


Dela sidan: