Dela sidan:

Bryggmästarens är ett premiumöl där fokus ligger på ”gott hantverk, bra råvaror och djup kunskap”. Ölet ska spegla Åbros filosofi och den passion som finns för bryggandet.

Acne har därför gjort en kortfilm om  Åbros Bryggmästare, Lennarth Anemyr.

– Det känns otroligt kul att ge alla en chans att lära känna Lennarth. Man blir otroligt inspirerad av att höra honom berätta om sin syn på bryggarkonsten, säger Johan Holmgren, Art Director på Acne Advertising, i en kommentar.

– Acne har visat på stor insikt i dagens ölmarknad och känns som en perfekt partner för oss. Tillsammans kommer vi att skapa kommunikation som sticker ut och speglar vårt varumärke. Reklam på Åbros vis helt enkelt, säger Ola Passmark, projektledare på Åbro, i en kommentar.

I arbetet ingår även lanseringen av Bryggmästarens Special Edition. Utvalda specialöl som produceras i begränsad upplaga.

Arbetsgrupp Acne Advertising:

Creative Director: Adam Springfeldt
Projektledare: Andreas Engstrand
Operativ Projektledare: Sofia Orrheim
Originalare: Julia Reijs
Art Director: Johan Holmgren
Copywriter: Erik Bergqvist



Dela sidan: