Dela sidan:

Linus Karlsson blir ny chief creative offer global brands medan Andreas Dahlqvist tar som rollen vice sådan.

McCann meddelar att Linus Karlsson i och med sin nya roll ka fokusera mer på nätverkets globala kunder, vilket även inkluderar Commonwealth - ett samägt bolag med Omnicoms Goodby, Silverstein & Partners. Commonwealth jobbar med General Motors varumärke Chevrolet.

Linus Karlsson har även blivit utsedd till ordförande för McCanns Global Creative Leadership Council.

Linus Karlsson har tidigare varit ordförande och chief creative office för London och New York och han behåller titeln som ordförande för såväl New York- som London-kontoret.

Andreas Dahlqvist har tidigare vice ordförande och executive creative director för New York-kontoret.

Han behåller också sin titel som vice ordförande för New York-kontoret.

Sean Bryan och Tom Murphy tar över mycket av de tidigare rollerna för Linus Karlsson och Andreas Dahlvist, enligt Adweek.

De båda rapporterar till Linus Karlsson och Andreas Dahlqvist samt till McCanns Nordamerika-chef Hank Summy.



Dela sidan: