Dela sidan:

I dag startar Coca-Colas julkampanj där de passar på att lansera sin nya julmust Bjäre.

Vid ett köp av Bjäre eller någon annan av Coca-Colas produkter får välja en av sex BT-tidningar att få hem i brevlådan eller skicka till en vän. Det skriver Bonnier Tidskrifter på sitt intranät.

De utvalda titlarna är Amelia, Allt i Hemmet, Allt om Mat, Damernas Värld, Aama och Teknikens Värld. 
Kampanjen pågår året ut i nästan alla matbutiker i Sverige.

På Bonnier Tidskrifter har Coca-Cola samarbetat med Creative Sales chef Jascha Buckholt och Emma Selfvén, Affärschef marknad.
 
– Coca-Cola kontaktade mig efter kampanjen som vi gjorde för BonAqua som ägs av Coca-Cola. Inför varje jul har Coca-Cola en kampanj för att konkurrera med vår svenska julmust, och förra året fick de som köpte Coca-Cola ett specialdesignat glas. I år är det första gången som Coca-Cola har en egen julmust och därför är det extra roligt att de väljer att samarbeta med oss, säger Jascha Buckholt till Bonnier Tidskrifters intranät.

Vilka fördelar innebär det här samarbetet för Bonnier Tidskrifter?
– Det är förstås jättebra marknadsföring att synas tillsammans med Coca-Cola, som är ett starkt varumärke.

För de sex titlar som Bonnier Tidskrifter och Coca-Cola har valt ut innebär det dessutom en kraftig upplageökning. Coca-Cola har beställt totalt 225.000 tidningar, i snitt blir det nästan 40.000 ex per titel, och allt räknas med i TS.



Dela sidan: