Dela sidan:

Gourmet Food är en av Stockholms största restaurang- och köttgrossister.
Under det egna varumärket – U.S. BEEF – kommer en ny  produktserie i dagligvaruhandeln.

Först ut är en hamburgerförpackning i premiumkategorin – American
Hamburgers, med 100% amerikanskt Hereford Angus kött.

– Vi har varit framgångsrika med det färska amerikanska köttet från U.S. Beef i de manuella köttdiskarna. Det är kul att nu också kunna erbjuda likvärdiga produkter av restaurangkvalitet, denna gång i frysdisken, säger Christian Dyjée Marknadschef på Gourmet Food.

Som kommunikationspartners har företaget samarbete med Republique och Honey Design.
– Vi valde Honey Design och Republique för att de i sin strategi och design tydligt lyfte fram de kärnvärden vi ville förmedla till konsument.

För Honey Design inleddes ett omfattande arbete efter sommaren.
– Vi har stor erfarenhet av att arbeta med snabbrörliga konsumentvaror sen tidigare men har aldrig arbetat med produkter för frysdisken. Den stora utmaningen i uppdraget var att hitta en tydlig produktdifferentiering säger Jocke Petterson på Honey Design och fortsätter:

– Vi upplever inte att det funnits ett premiumalternativ i kategorin tidigare så det gällde att tänka till hur vi bäst skulle lyfta fram American Hamburgers som premiumprodukt.

Gourmet Food är en en av många uppdragsgivare som Honey Design och Republique arbetat med  tillsammans. De har också gjort förpackningsserier för bland annat Lypsyl/ValoraTrade och julkampanj för Blossa Glögg/Altia Sweden,

Gourmet Food kommer att introducera American Hamburgers i samband
med ”Mitt Kök” på Stockholmsmässan den 8–11 november.



Dela sidan: