Dela sidan:

Snart kommer alla redaktioner inom Mittmedia-koncernen att slås samman till ett och samma bolag. Beslutet att låta 17 varumärken och 500 journalister att verka inom samma bolag kommer att fattas av koncernstyrelsen den 5 december. Det rapprterar Medievärlden.

– Målet är att vi ska vara i en gemensam legal struktur vid årsskiftet, säger Mittmedias redaktionella chef AnnaKarin Lith till Medievärlden.

Enligt henne är detta en offensiv satsning som skapa möjligheter att utveckla nya typer av journalistik. Från start kommer det gemensamma bolaget att utveckla en lokal databasresearch

Under ledning av Östersunds-Postens chefredaktör Hans Lindeberg ska en grupp på tre personer gräva i statistik för att hitta läsvärda nyheter.

Detta arbete ska enligt direktiv ge minst två publiceringar per termin med stort genomslag i riksmedia.

– Det är bra att ha tydliga mål. Och vi ska försöka nå dit, säger Hans Lindeberg till Medievärlden.



Dela sidan: