Dela sidan:

Xperience Group samlar PS-bolagen och deras hel- eller delägda byråer, varumärken och samarbetspartners. Som gemensam nämnare menar man att det finns en tro på verklig kundnytta med upplevelsen som nav, oavsett kanal eller kommunikationsdisciplin.

Samarbeten mellan bolagen ska leda till effektiviserade projekt och större nätverk för alla parter. Samarbeten som även ger möjligheten att handplocka personer med olika expertiser till specialsydda kundteam.

– Vi har länge haft ambitionen och visionen att skapa ett större kommunikationshus, en plats där ett stort antal kompetenser finns tillgängliga. Vi vill genom Xperience Group bana väg för att bli den ledande aktören inom brand experience i Norden. Vägen dit ska ske via förvärv, strategiska samarbeten och start-ups av nya nischade bolag och varumärken. Lanseringen av Xperience Group är också en del i att synliggöra det fantastiska erbjudande vi tillsammans inom vår egen företagssfär erbjuder kunder och samarbetspartners säger Stefan Norén, styrelseordförande och en av grundarna till Xperience Group samt PS.

Under Xperience Group hittar man idag: PS Communication, PS Agency, Story Design Studio, Brand Experience Scandinavia, Event People, Voice samt Tango Sponsring.

Den nyligen införlivade samarbetspartnern Tango ser stora fördelar;

– Strategiska samarbetsformer som t.ex. sponsring, samhällsansvar och evenemangsaktiviteter lämpar sig väldigt väl som kommunikationslösningar kring ett bärande tema. Att ingå i ett tätt samarbete med partners som förstår och kan leverera helheten optimerar de investeringar som företagen redan gjort i t.ex. sponsringsavtal, säger Anders Lindén, vd och grundare av Tango Sponsring.



Dela sidan: