Dela sidan:

Carat har haft en tuff höst efter att ha förlorat storkunden Svenska spel till Omnicom efter en omtvistad pitch.

Men nu vinner man tillbaka kunden Fritidsresor efter en mediebyrå-pitch.

Pitchprocessen för att välja mediebyrå har pågått sedan i våras bland ett stort urval byråer med fokus på relevant och optimerad marknadskommunikation som stärker Fritidsresors digitala position.

– Den snabba utvecklingen inom det digitala ekosystemet kräver ständigt nya sätt att tänka. Därför kräver vi en innovativ, strategisk och digital kompetens hos vår mediebyrå. Carat stod starka gentemot sina konkurrenter på alla punkter, säger Johanna Herrmann, ny marknadschef på Fritidsresor i en kommentar.



Göran af Klercker, vd på Carat, säger:


– Vi är glada och stolta över att ett bolag som Fritidsresor med en mycket utvecklad digital säljkanal väljer att fortsätta och fördjupa samarbetet med oss på Carat. Det är ett kvitto på att våra tjänster och teknik inom Performance Marketing ligger mycket långt framme. Det kommer att innebära ett mycket nära och integrerat samarbete med Fritidsresor där vi gemensamt kan följa hur de kommunikativa insatserna i alla kanaler påverkar försäljningen och varumärket.



Dela sidan: