Dela sidan:

Det har varit en minst sagt tuff höst för SAS, men nu börjar man pumpa ut reklam som vanligt igen.

I somras lanserade man tävlingen "Min reklamfilm" och fick totalt in 3000 bidrag och i snitt spenderade varje tävlande 14 minuter på tävlingssidan på sas.se.

Vinnaren, Skellefteåsonen Rikard Rahms manusidé är nu inspelad och har ett budskap som går i linje med att SAS har Sveriges bästa tidtabell vilket också var temat för tävlingen.

– Idén kommer ifrån en av SAS resenärer som deltog i vår reklamfilmstävling. Vinsten var att få se sin idé i SAS tv-reklam. "Min reklamfilm" går helt i linje med att ha en öppen, ärlig och nära dialog med våra kunder, säger Ulf Hermansson-Samell, marknadchef för SAS i Sverige i en kommentar.
 
Inför premiären den 5 december på TV4 har SAS även lanserat en trailer från inspelningen med vinnaren Rikard Rahm som finns här.

Ursprungsidé till tävlingen kommer från Wunderman Stockholm och konceptidé av Storytelling är framtagen av Mary Lee Sjönell på TNLSA (The Next Level of Storytelling) i samarbete med RundfunkMedia och TwoFatboys.

Reklamfilmens regissör är Bill Schumacher på Lunatic Speed och reklambyrå är CP+B. Filmen är inspelad på Arlanda Airport i nära samarbete med Swedavia.



Dela sidan: