Dela sidan:

Nike hade låtit AKQA skapa en sociala medier-kampanj för Nike+Fuel.

Kampanjen gick ut på att utmana Manchester United- och Manchester City-fans att tjäna Nike Fuel-poäng fram tills dess att derbymatchen skulle gå av stapeln, enligt Campaign.

Den som drog ihop mest Nike Fuel-poäng hade chans att vinna biljetter till nästa derbymatch mellan Manchester-lagen på Uniteds hemmaarena Old Trafford senare under säsongen.

Konkurrenten Adidas körde samtidigt en hyllningskampanj för att Barcelona-stjärnan Lionel Messi slagit Gerd Mullers målrekord.

Bayern München-spelaren Gerd Muller gjorde 85 mål 1972. Lionel Messi slog rekordet i helgen efter att han gjort två mål mot Real Betis under söndagen.

Annonsenkampanjen hade skapats av TBWA och ett inhouse-team. Kampanjen hade budskapet ”making history” samt ”world record goals in a year”.

Messi-kampanjen kördes också i alla kanaler för sociala medier, enligt Campaign



Dela sidan: