Dela sidan:

Tidigare i höst har Resumé rapporterat om ödestiden för Mediacom. I början av oktober tappade Mediacom storkunden Media Markt till OMD.

Sedan i augusti befinner sig också SAS i pitch. Mediacom konkurrerar här med flera mediebyråer om att få behålla kontot.

I slutet av oktober stod det klart att en annan av byråns nyckelkunder, Tele 2, gått ut i pitch. Nu står det klart att operatören har förnyat förtroende för Mediacom.

– När vi julen 2009 vann Tele2 som ny kund var det en riktigt härlig känsla på kontoret. Men detta, att en dag innan julfesten 2012, få beskedet att vi fortsätter vårt nära samarbete slår ännu högre! Vårt fantastiska team på MediaCom har åter visat att vi är den partner som Tele2 behöver för att bäst kunna hantera de utmaningar de står inför och vi ser verkligen fram emot att fortsätta vår resa tillsammans, Linus Hjoberg, VD på Mediacom:

Marie Melin, vice vd på Mediacom, kommer tillsammans med kundansvariga Christina Kopp-Ovrén och Hanna Bergius leda teamet på MediaCom. 

– Tele2, Tele2 Business och Comviq är fantastiskt spännande varumärken att få jobba med. Det handlar hela tiden om att jobba nära tillsammans, utmana och tänka nytt, säger Marie Melin. 
 

Jimmy Rodhelind, ansvarig för Mediacoms digitala avdelning, beskriver det fördjupade samarbetet med Tele2/Comviq:

– Att ha full förståelse för hela affären är avgörande för att kunna skapa maximalt värde för våra kunders investeringar och vår starka e-Commerce avdelning spelar en betydande roll i det arbetet.



Dela sidan: