Dela sidan:

Wimp introducerade en gratistjänst i december. Tanken är växa på den svenska marknaden:
– 2013 ska bli WiMPs år i Sverige och vi ser fram att serva alla våra nya kunder med aktuella, relevanta och roliga musiktips från WiMP-redaktionen och andra i musik-Sverige, säger Fredrik Nyström, vd för WiMP Sverige i en kommentar.

WiMP har också valt att anlita reklambyrån McCann Stockholm för att få ytterligare fart på expansionen:
– Musik är så mycket mer än själva lyssnandet – det är kärlek, minnen, glädje, tårar, inspiration, lust, känslor, nyfikenhet och engagerande attityd. Och att alla som upplever musiken på detta sätt är en av oss, en WiMP, säger Anders Skagerfält, projektledare på McCann Stockholm i en kommentar.

WiMP ska även använda pr-byrån Jung Relations:
– Jung är en PR-byrå med bakgrund från musikbranschen som nästan alltid rör sig inom en populärkulturell arena, så detta känns som ett perfekt samarbete, säger Henrik Hallberg på Jung Relations i en kommentar.

Med tanke på att Schibsted äger WiMP har man kanske heller inte helt oväntat dragit igång ett samarbete med Aftonbladet. Detta innebär bland annat att man ska kunna se McCann Stockholms reklamfilmer för WiMP.

Filmerna går upp på Aftonbladet.se inom kort.


Arbetsgrupp McCann Stockholm:
Anders Skagerfält, projektledare
Rickard Allstrin, produktionsledare
Hanna Belander, copy
Ludvig Ehrenstråhle, art director
Dan Fredrikson, art director
Lena Danroth, studio

Produktionsbolag: Standart
Regissör: John Boisen/Björn Fävremark
Producent: Pål Åsberg



Dela sidan: