Dela sidan:

Adweek konstaterar att det var oundvikligt att Wonderful Pistachios, som har gjort sig känt för serieinspirerade reklamfilmer till slut skulle göra en reklamspot i samband med Superbowl.

Adweek uppger att bolaget visar en 30-sekundersfilm där mannen som har gjort den mest framgångsrika hiten någonsin framträder – koreanska Psy, som ligger bakom Gangnam Style.

Hans megahit har haft över en miljard visningar på Youtube.

Men PSY har inte bara gjort sig känd för låten som sådan, utan också sin mycket speciella dans där det ser ut som om man rider på en häst.

Reklamfilmen är inte bara Wonderful Pistachios första i samband med Superbowl, utan också det första reklamuppdraget för PSY i USA.

35-årige PSY ger följande kommentar till USA Today:
– Super Bowl är på tok för stort för mig. Jag kunde aldrig drömma om att jag skulle bli en artist som uppträder i USA, så med tanke på det kunde jag heller alrig drömma om att medverka i en reklamfilm i samband med Super Bowl, säger han.

Adweek berättar också att PSY ska ha på en sig en pistagegrön kostym och han ska, precis som i andra tidigare filmer för bolaget, visa ett särskilt knep för att öppna pistagenötterna.

Filmen ska också innehålla en version av Gangnam Style fast med annan text, enligt Adweek.



Dela sidan: