Dela sidan:

”Vi har samarbetat med Bo Rönnberg i olika konstellationer i över tio år och vi var överens om att det var dags för oss både att gå vidare.”.

Det beskedet gav Länsförsäkringars kommunikationsdirektör, Fanny Wallér, efter att det stod klart att försäkringsjätten avslutar samarbetet med Bosse Rönnberg.

Han vill inte kommentera det hela i detalj, men ger ändå följande kommentar - som också är lite annorlunda vad gäller hur länge Bosse Rönnberg egentligen har samarbetat med Länsförsäkringar:
– Jag har haft tolv bra år med Länsförsäkringar. Nu har de en ny marknadschef och jag önskar dem lycka till med den byrå som dem har valt, säger han.

Fanny Wallér tillträdde som ny kommunikationsdirektör i Länsförsäkringar efter sommaren.

Hon har varit koncernmarknadschef i Intrum Justitia sedan år 2008 och har också tillbringat många år inom SEB som marknads- och försäljningschef för SEB Retail Banking samt Internetkontoret.

För drygt två år sedan gick Agria, ingår i Länsförsäkringar, ut med en ny kampanj för djurförsäkringar Våra kunder går på fyra ben.

I filmen ser det ut som om djuren funderar över vilket försäkringsbolag som man ska välja. Printannonserna lyfte fram att hunden Zorro varit nöjd kund sedan 2007.

Konceptet var signerat Bosse Rönnberg, som hade använt Flickorna Larsson som produktionsbolag.

Så sade han då:
”Jag hoppas att de kommer hålla fast vid det här under flera år. Internt har jag förstått att man är nöjda.”

Nu väljer alltså Länsförsäkringar att arbeta med TBWA och Carat i stället.



Dela sidan: