Dela sidan:

Filmen "The SodaStream Effect" har tidigare förbjudits i Storbritannien. I december kontrade SodaStream genom att köpa en av världens dyraste reklamplatser och sända den kontroversiella reklamfilmen under Super Bowl.

– Beslutet att köra reklamfilmen The SodaStream Effect under Super Bowl sticker säkert i ögonen på läskjättarna, eftersom det traditionellt sett är deras hemmaplan. Vi vill visa att vi vägrar låta oss censureras för att vi har ett miljövänligare alternativ till läsk på plastflaska, sade Daniel Dembovsky, nordisk marknadschef för SodaStream i december.

I dag presenterar SodaStream International sin officiella Super Bowl-reklam för allmänheten.

Den ursprungliga reklamfilmen stoppades av CBS eftersom den ansågs gå för tufft åt Coca-Cola och Pepsi – två tunga sponsorer under Super Bowl och stora annonsörer på USA:s tv-marknad. Det skriver AdAge.

I filmen som stoppades av Super Bowl blir Pepsi och Coca-Colas leverantörer i form av lastbilschaufförer nersprutade med sin egen läsk på grund av "SodaStream effect".

I den nya reklamfilmen syns inte läskjättarna till.



Dela sidan: