Dela sidan:

Coop har valt PS Communication som brand experience-byrå för aktiveringen i butik och på arenorna av Melodifestivalen, deras största sponsringssatsning. 



– Melodifestivalen är ett format som är helt rätt för Coops primära målgrupp, barnfamiljerna, och är en familjefest där vi når ut till stora delar av Sveriges befolkning. Det rimmar dessutom väldigt väl med de värderingar som Coop står för och är ett fint sätt att ge våra medlemmar guldkant på tillvaron säger Karin Geber, ansvarig för Sponsring på Coop.

Coops aktivering av sponsorskapet av Melodifestivalen består av tre delar: biljetter till genrepen för halva priset till alla Coops medlemmar, kampanjtorg i butik och frågesport.

Frågesporten består bland annat av frågesportsappen "Festivalfajten" som även lyfts ut live, både i butik och på arenorna. I dessa kanaler har PS aktiverat Coops sponsorskap genom att skapa en röd tråd genom upplevelserna.

– Genom att skapa en enhetlighet i upplevelserna på arenorna och i butikerna med frågesporten i fokus har sponsorskapet lyfts fram till kunderna och medlemmarna på ett tydligt och levande sätt, säger Susanne Zabrodsky Account Director och kundansvarig för Coop på PS.

Coop har valt PS som byrå för sin största sponsringssatsning för att Coop upplever PS som en kreativ och trygg byrå som är vana att skapa varumärkesupplevelser som är relevanta för målgruppen.

– PS är oerhört stolta över att få jobba med Coop som en av Melodifestivalens huvudsponsorer, och vi ser fram emot de kommande veckorna och sponsorskapets resultat, tillägger Susanne Zabrodsky.



Dela sidan: