Dela sidan:

Blocket har arbetat med CP+B under 1,5 år ungefär.

Jättesajten byter nu reklambyrå till DDB – efter att ha bjudit in totalt fem byråer att slåss om uppdraget.
– DDB känns rätt på många plan. Kreativt, affärsmässigt och digitalt. Vi kände också att vi synkade bra med gruppen, säger Anna Bergius, tf marknadschef på Blocket.

Varför byter ni byrå efter relativt kort tid?

– Blocket har utvecklats en hel del under de senaste 1,5 åren. Vi har utvecklat områden som Jobb, Shopping och Bostad och står inför en rad utmaningar. Så vi kände att det var dags att ta ett helhetsgrepp på verksamheten, säger Anna Bergius.

Det kostar ändå en del att byta byrå?
– Vi är som sagt nöjda med det arbete som CP+B har gjort, men vi kände att det var dags att ta ett nytt grepp och få ihop hela Blocket, säger Anna Bergius.

Hon uppger också att Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Apéria har hjälpt till med pitchen.

Vad får vi se framöver nu när ni har bytt byrå till DDB?
– Vi har inte ens haft ett uppstartsmöte ännu så vi får återkomma kring det, säger Anna Bergius.

Vem var det egentligen som kläckte idén med hur ni skulle kommunicera byråbytet – DDB eller kom ni fram till det tillsammans?
- Det var DDB och det visar på ett nytänk som vi gillar, säger Anna Bergius.



Dela sidan: