Dela sidan:

Canal Digital väljer nu att lansera en ny karaktär som sin talesperson. Det är den animerade gubben Bob. Under året kommer bolagets kommuniaktion att handla om att förklara deras nya produkter och tjänster, samt att puffa för deras nya tv-plattform som kommer i slutet av 2013. 
– Det är krig på tv-marknaden nu och vi tror att många kunder har ett behov av någon som förenklar och förklarar det komplexa utbudet. Det blir Bobs uppgift, han älskar TV och vi tror att han kommer att tilltala vår huvudmålgrupp familjer väl, Lars Jungerth, Marknadsdirektör, Canal Digital Sverige i ett pressmeddelande. 

Den nya filmen börjar sändas i bland annat TV4 i dag. Därefter kommer bolaget att ha månadsvis närvaro under hela året. Dessutom kommer kampanjen att synas i webb och print. Reklambyrå är norksa Try, men det är svenska TBWA som har adapterat den. Produktionsbolag är Gimpwill.

Arbetsgrupp
TBWA:
Annika Molnar, Produktionsledare
Johannes Ivarsson, Copy
Alexander Fredlund, AD
Stefan Gallon, Formgivare
Per Olholt, Projektledare

Canal Digital:
Lars Jungerth, Marknadsdirektör och Elin Sjödin, Projektledare



Dela sidan: