Dela sidan:

McCann Worldgroup Sveriges nya koncernchef är Fredrik Westerman. Han kommer närmast från Visa, där han senaste åren var vd för verksamheterna i Norden och Baltikum. Han har också varit på SEB Kort, Eurocard och Diners Club.

Johan Nilsson är ny executive creative director och byråledare. Han kommer från JJP/Isobar, och har en bakgrund som copywriter/ECD på Lowe Brindfors. Andra byråer han har varit på är F&B, Garbergs och TBWA.

– Jag är både glad och stolt över att idag kunna berätta om positiva förändringar som sker på McCann i Sverige. I Johan får vi en erfaren och duktig kreativ ledare som ska leda och driva den kreativa utvecklingen på McCann. Och med Fredrik sätter vi ett ökat fokus på kundperspektivet i allt det vi gör, kommenterar Matias Palm-Jensen, Nordic Chairman för McCann Worldgroup.

Om Robert Bryhns sorti säger han:
– Jag vill även rikta ett stort tack till Robert Bryhn för hans stora insats, lojalitet och tid på McCann. Robert har blivit erbjuden att stanna inom McCann, men han väljer att gå vidare efter nästan fyra år i koncernen.



Dela sidan: