Dela sidan:

Via annonsen hamnar man på polisens hemsida där en rekryteringsfilm finns tillgänglig.

I filmen framhålls kvinnor och personer med annan etnisk eller kulturell bakgrund än svensk, som speciellt intressanta. Polisen ”ser gärna” att just de söker till polisutbildningen.

Nowa, polisens kommunikationsbyrå, vill inte ställa upp på direktkontakt med medier, men svarar så här på frågan av sportbladet som annonskanal för rekryteringskampanjen.
– Just Sportbladet är inte något punktmarkerat val, utan ett resultat av automatiska placeringar som är sökordstriggade. Vi kör för polisens räkning en kampanj i Googles Displaynätverk med så kallade automatiska placeringar till och med 15 mars. Annonserna är sökordstriggade vilket innebär att de kan visas i anslutning till ett brett spektrum av webbplatser. Ett exempel där så har skett är just i exemplet med aftonbladet.se/sport. 

I ett ytterligare mail förtydligas svaret på frågan:
– Just valet av Sportbladet går inte att bedöma. För att veta om vi specifikt skulle valt just det mediet vid det tillfället, mot den målgruppen, måste vi sätta oss in i vad vi hade för status i kampajen just då: vilka behövde ni, vilka budskap fungerade och så vidare.



Dela sidan: