Dela sidan:

Det var i samband med lanseringen av nya Läkerols nya halstabletter som företaget erbjöd förkylda twittrare att prova produkten gratis.

Kampanjen drog igång den 18 februari och gick ut på att Läkerol lyssnade av Twitter efter personer som använde ord i hashtaggar som är synonyma med halsont eller förkylning. Dessa användare fick sedan en hälsning med länkning till Läkerols kampanjsajt där användarna via en presentkod fick ett smakprov av Läkerol HALS.

I förra veckan, den 6 mars, stängde Twitter ner Läkerols konto och stoppade den pågående kampanjen. Orsaken var att hälsningarna ansågs vara samma sak som spam. Läkerols twitterkonto har öppnats igen, men kampanjen får är fortfarande stoppad.

– Vi tycker det är tråkigt att Twitter inte tar hänsyn till kampanjens utformning och syfte. ”Makes People Talk” är Läkerols värdeord och detta är ett modernt sätt för oss att tala och interagera med våra konsumenter. Vi har fått mycket positiv respons och kampanjen har
kallats både nytänkande, omtänksam och kreativ, säger Henrik Lethagen, Marketing Manager, Läkerol i en kommentar.



Dela sidan: