Dela sidan:

– Inför lanseringen av vår nya flagship store sökte vi en ny partner med digital kompetens. När MRM Stockholm presenterade idén om ett professionellt Goodie-bag battle via sociala media föll alla bitarna inför lanseringen på plats, säger Terese Cedergren, Marketing Manager Scandinavia, Sephora i en kommentar.

Den globala skönhetskedjan Sephora är i full färd med att genomföra en större Sverige-satsning.

Sephora ska bland annat öppna en flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan i Stockholm – butiken öppnar den 12 april. Kort därefter öppnas en butik i Nacka Forum – i början av maj.

MRM-kampanjen går ut på ett Goodie-bag-battle:
– I Sephoras sortiment finns mängder av välkända och uppskattade produkter. Inför lanseringen har några av Sveriges mest lästa bloggare och skönhetsredaktörer fått komponera varsin goodie-bag med sina favoritprodukter från Sephora, säger Erik Frisell, projektledare MRM Stockholm.

Kampanjen omfattar såväl butiken på Biblioteksgatan som butiken i Nacka Forum och ska visa på mångfalden i Sephoras sortiment och väcka intresse inför premiären – det är dock inte klart vad som ska ingå i påsarna ännu.

Den MRM-signerade kampanjen är byråns första för Sephora Skandianavien, men samarbetet omfattar även att se över kedjans digitala närvaro, utvecklingen av crm och produktionen av löpande kampanjer.

Tävlingen går ut på att man ska rösta fram vilken goodie-bag som ska delas ut i samband med premiären:
– På så sätt sprider vi information om våra varumärken samtidigt som vi har en verkligt vinnande goodie-bag att dela ut på VIP-invigningen, säger Terese Cedergren.

Sephora grundades i Frankrike 1970 och köptes av Paris-baserade LVMH Moët Henness 1997.

Sephora finns i drygt 30 länder med nära 2 000 in-stores och butiker.

Flaggskeppsbutiken blir kedjans tredje butik i Sverige och Nacka Forum-butiken den fjärde.

Deltagarna i tävlingen kan också vinna biljetter till invigningen. Läs mer om tävlingen här.

Arbetsgrupp MRM Stockholm:
Erik Frisell, Account Director
Catharina Fagerlund, Account Manager
Johan Blomström, Executive Creative Director
Fredrik Sundqvist, Copywriter
Guillaume Payen, Designer
Joakim Gordillo, Developer
Johan Ardlin, Developer



Dela sidan: