Dela sidan:

– Medieutvecklingen ställer extremt hårda krav på våra bolags digitala affärsutveckling, men också när det gäller att identifiera helt nya affärer, säger Bodil Ericsson Torp, vp communication and human development i en kommentar.

Bonnier drar igång entreprenörsprogrammet Bonnier Accelerator för att knyta till sig personer som vill omvandla en digital affärsidé till en affärsverksamhet:
– Det ger oss också en möjlighet att knyta till oss blivande nyckelpersoner, som tillsammans med oss kan forma framtidens media, säger Bodil Ericsson Torp i en kommentar.

Programmet innebär att entreprenörerna får coachning och lön under tre månader från Bonnier. Allt för att kunna utforska och konkretisera sina idéer.

Bonnier beslutar sedan, i samråd med deltagarna, hur projekten kan tas vidare till nästa nivå. En del av projekten sker i samverkan med Bonnier Growth Media, vilket är ett affärsområde inom Bonnier-koncernen vars mål är att skapa växande och lönsamma medieaffärer och att utforska olika ”skalbara möjligheter” på en global marknad.

De bästa kandidaterna väljs ut av en jury bestående av följande personer:
Jakob Tolleryd grundare av Compricer, Andreas Ehn grundare av Wrapp före detta CTO på Spotify, Jonas Bonnier vd för Bonnier AB, Ulrika Saxon vd för Bonnier Growth Media, Anders Eriksson vd för Bonnier Business Press och Bodil Ericsson Torp.

Bonnier Accelerator är en del av Decide to Develop, D2D, vilket är Bonniers initiativ för digitala talanger.
Ansökan till Bonnier Accelerator sker här.



Dela sidan: