Bulldog Media Groups köp av Miami Advertising Agency innebär också att den sistnämnda flyttar sin verksamhet till gruppens kontor på Vasagatan i Göteborg.

– Att fokusera på nischen gerilla har inneburit att vi fått jobba direkt med ledningen på många stora bolag som småbyråer sällan kommer i närheten av. Vår blygsamma storlek har dock ibland varit en osäkerhetsfaktor för kunder som sökt en helhetsleverantör. Det problemet betraktar vi som löst nu, säger Fredrik Olsson, byråledare på Miami.

Miami Advertising Agency grundades 2002 i Göteborg och har gjort sig känt för att specialisera sig på gerillareklam.

Byrån har under årens lopp haft uppdragsgivare som Posten, Ikea, Volvo och BK Häcken.

Bulldogs köp innebär att båda partnerna nu kan bredda verksamheten och bli fullservicebyråer med alltifrån reklamproduktion till medieköp.
– Bulldogs främsta styrka har alltid varit smarta medielösningar, men i och med att vi nu har Miami med på skutan kan vi erbjuda en helt annan nivå vad det gäller koncept, innehåll och inte minst gerillareklam och alternativa medielösningar, säger Daniel Högström, vd på Bulldog Media Group.

Bulldog Media Group 25 medarbetare i och med förvärvet.
– Vi har alltid varit en liten verksamhet – som mest har vi varit fem personer, säger Fredrik Olsson.

Nu cashar du alltså in?
–Jo, en liten slant blir det väl. Det känns ändå bra. I likhet med andra byråer har vi varit nära att kantra både en och två gånger under åren. Vi har ju gått igenom tre lågkonjunkturer under de elva år som har gått sedan jag grundade byrån, säger Fredrik Olsson.