Dela sidan:

Prisutdelningen ägde rum igår kväll i Malmö. 

Resumé skrev om den vinnande kampanjen tidigare i år. 

Det vinnande konceptet bygger på en tävling där Blocket sökte nya programmerare till sajten. Med kluriga påskägg som behövde lösas skulle tävlingen locka till sig programmeringskunniga kandidater. Påskäggen var framtagna av Blockets egna programmerare.

Motiveringen innehöll bland annat punkter som att man med kampanjen visade att pr verkligen kan bygga relationer, att den byggde på en framgångsrik målgruppsanalys och att budskapet förmedlats med lekfullhet och kreativitet.

Kampanjen togs fram tillsammans med pr-byrån Jung Relations.
– Det känns jätteroligt, speciellt för att det var en kampanj där vi jobbade väldigt integrerat tillsammans med marknadsavdelningen, HR och Blockets programmerare. Det är kul att kunden vågade jobba med ett så smalt målgruppstänk som kampanjen innebar, säger Marlene Lundli, projektledare på Jung Relations, till Resumé.



Dela sidan: