Dela sidan:

Det är casen som lyfts fram i årets 100-wattare som avgörs i oktober.

”Ett case kan utgöras av en kampanj med flera enheter eller av en enskild kommunikationsinsats, såsom en förpackning. Det viktigaste är inte antal enheter eller vilka medieval som gjorts, utan vilken effekt insatsen haft för att nå annonsörens målsättningar”, skriver arrangörerna i ett pressmeddelande.

– Det känns som ett naturligt steg för oss att belöna såväl kampanjer som enskilda kommunikationsinsatser. Idag kan reklam och kommunikation se väldigt olika ut i och med alla nya medier som finns. Det viktigaste är inte storleken på ett case utan att den tävlande bevisar att casets kreativitet har lett till att annonsören uppnått sina mål med kommunikationen, säger Jannice Borekull, chef för utbildningar och event på Sveriges Annonsörer.

Arrangörerna presenterar även ett nytt tävlingssystem där säkerheen är prioriterad.

– Då man ska bevisa vilken effekt ens case har haft så efterfrågar vi underlag som stödjer påståendet. Det är för många känsliga uppgifter så vi har varit väldigt måna om att vårt nya system ska vara extremt säkert. Dessutom har vi sett över tävlingsförfarandet, så att det ska bli enklare att tävla, säger Jannice Borekull.

Man kan lämna in tävlingsbidragfram till den 3 september.



Dela sidan: