Dela sidan:

Kampanjen påbörjades i södra Sverige och flyttar sedan norrut, med avslut i Norrbotten 23 maj. 

Med det redaktionella kampanjmagasinet "En enklare resa" vill SAS trycka på sitt nya kundlöfte ”Makes your travel easier”. I magasinet  får läsarna följa en familj på deras resa till favoritstaden Paris. I resan utnyttjar och väver familjen in SAS tjänster som underlättar resandet.

– Det här är en del av en 360 graders kampanj. Med magasinet hoppas vi få mer tid med morgontidningsläsarna att förklara hur vi kan få dem att spara tid i samband med resor, säger Ulf Hermansson Samell till Resumé.  

Årets kampanj " En enklare resa" har producerats, liksom den för år 2011, av DG Communications i Stockholm., denna gång är upplagan på över 900 000 exemplar. 

Kampanjen år 2011, "En klokare resa" distribuerades i en upplaga av 875 000 exemplar och lästes av 1 260 000 personer. Medföjande karta sparades i 300 000 exemplar. 



Dela sidan: