Dela sidan:

– Bland de välmeriterade reklambyråer som deltagit i upphandlingen utföll den samlade bedömningen till Forsman & Bodenfors fördel. Vi ser fram emot samarbetet och har högt ställda förväntningar på resultatet, säger PostNords kommunikationsdirektör Per Mossberg i en kommentar.

Resumé har tidigare berättat att PostNord planerade att gå ut i en reklambyråpitch redan 2009.

Planerna har dock skjutits på fram under flera år, men nu står det alltså klart att Forsman & Bodenfors har vunnit pitchen där totalt fem byråer har deltagit för att slåss om ett nordiskt uppdrag åt Posten Logistik – Per Mossberg har inte velat uppge vilka byråer det rör sig om eller hur mycket uppdraget är värt.


Logistikerbjudandet samlades under varumärket PostNord Logistics från och med hösten 2012.  Erbjudandet omfattar odag logistiklösningar i de nordiska länderna och Tyskland - logistikdelen stod för drygt en tredjedel av koncernens nettoomsättning under 2012.


Genom ytterligare förvärv samt organisk tillväxt vill PostNord bredda sitt erbjudande och sin marknadstäckning.
– Den nordiska logistikaffären har hög prioritet i koncernens strategi och marknadskommunikationen ska utveckla positionen som det naturliga förstahandsvalet som logistikpartner i Norden, säger Per Mossberg i en kommentar.

PostNord bildades genom ett samgående mellan Post Danmark A/S och Posten AB år 2009. Koncernen har 40 000 medarbetare och omsatte 39 miljarder kronor under 2012.



Dela sidan: