Dela sidan:

Sommarens kampanj för C Mores Filmnet, som har premiär i dag, ska öka kännedomen om tjänsten som slåss med konkurrenter som Netflix och HBO Nordic.

Kampanjen har temat ”Tusentals skäl att bli sjuk” och  kommer att synas med fyra reklamfilmer i TV, online, i sociala medier samt med gerilla-aktiviteter på stan.

– Vi frågade oss när man egentligen har tid att ordentligt kolla på film och TV-serier utan att känna det dåliga samvetet över barn som borde hämtas på dagis, disk som står framme eller det faktum att man faktiskt har ett jobb att sköta? Jo, när man är sjuk så klart , säger Camilla Hahn Fortkord, projektledare på McCann Stockholm.

Den kreativa trion bakom filmen består av Jakob Swedenborg, Daniel Wall och Per Stenius (tidigare Hansson) – alla med ett långt förflutet på Farfar och idag på McCann Stockholm.

Uppdragsgivare: Sara Gustavsson, marknadschef Filmnet

Reklambyrå: McCann Stockholm

Kreatörer: Jakob Swedenborg, Daniel Wall & Per Stenius

ECD: Johan Nilsson

Projektledare: Camilla Hahn Fortkord

Produktionsledare: Beata Mollberg Fagring

Produktionsbolag: Acne Production



Dela sidan: