Dela sidan:

Kurppa Hosk har omkring 20 anställda och samarbetar med nästan 50 företag bland andra Tele2, Comviq, Aftonbladet, TV4, Bulgari och många fler. Designbyrån inleder nu ett samarbete med italienska klädföretaget Armani.

– Ja det stämmer, vi kommer att samarbeta med modeföretaget Armani. Vi kommer att samarbeta med kontoret i Milano vilket förstås är otroligt kul för vår byrå. Mode ligger nära design vilket är viktigt för en designbyrå, säger Måns Jacobsson Hosk, Kurppa Hosks vd.

Byråns främsta uppgift kommer enligt Måns Jacobsson Hosk att utveckla Armanis digitala design och arbeta för ökad kommunikation utåt. Bland de första uppdragen blir ArmaniTweetTalks, en serie rundabordssamtal med en panel bestående av personer med anknytning till modebrasnchen. Innan samtalen kommer intresserade kunnda ställa frågor till panelen via Twitter.

Byrån har förutom kontoret i Stockholm även nära samarbeten i London och New York.

– Åtmistone hälften av våra samarbeten kommer från utländska konton. Våra designers har jobbat i USA, Kanade och många fler länder. Jag tror att vi trots att vi är en svensk byrå har lyckats jobba med design som ger ett internationellt intryck. Armani kommer definitivt att vara ett äventyr, säger Måns Jacobsson.

Han vill inte kommentera hur mycket designbyrån kommer att tjäna på samarbetet med klassar Armani kontot som ”medelstort”.

Kurppa Hosk Studio hade under 2011 en omsättning på 17,2 miljoner kronor och redovisade en vinst på 1,7 miljoner kronor.



Dela sidan: