Som nybliven Sony-användare ska Kristoffer Triumf få lära sig olika funktioner på den nya flaggskeppsmobilen Xperia Z. Innan varje avsnitt, som under juni månad släpps i dubblerad periodicitet, kommer han ringa upp Martina Johansson, marketing communications manager på Sony Mobile, för att ställa frågor och bolla funderingar kring funktionerna i sin nya mobil.

– På mindre än ett år har Värvet blivit en av Sveriges mest intressanta podcasts. Det är ett program med fantastiskt innehåll, intressanta personligheter och högaktuella samtalsämnen som dessutom når ut på ett unikt sätt. Det är ett sammanhang som det känns bra att vara med i, säger Erik Yström, Nordic PR & Communications Manager, i en kommentar.

Partnerskapet mellan Kristoffer Triumf och Sony gäller juni månad ut. Förutom att prata om den nya mobilen kommer de båda att snacka om Way out west-fetivalen där Sony sponsrar.

– Sony är ju typ ett av världens coolaste företag och gör prylar jag gillar på riktigt. Den nya reklamen är snygg och bra, och den gamla Sony Bravia-reklamfilmen med studsbollarna är bland det bästa jag sett, den är nästan lika bra som Värvet. Det finns en rak kvalitetsmässig linje däremellan och samarbetet känns helt naturligt, säger Kristoffer Triumf, skapare av Värvet, i pressmeddelandet.