Dela sidan:

TrackMyMacca's, som vann guld är en app där användarna kan lära sig om dom faktiska ingredienserna i maten de beställt på McDonald's genom att hålla mobilkameran mot dom. Den berättar vilken gård de kommer från, vem bonden som odlat dom är och så vidare. Appen visar upp informationen i 3D som en interaktiv historia som är del av den verkliga miljön på bordet.

–  Genom att nyttja GPS-positionering, Augmented Reality och McDonald's stora logistikdatabas kan vi hämta in och presentera informationen på ett roligt sätt som gör upplevelsen mer personlig och nära, säger Markus Wård i en kommentar.

Det mest uppmärksammade projektet, för den franska artisten ALB, har än så länge blivit nominerad i 5 kategorier och tagit hem guld, silver och brons.

För att finansiera och marknadsföra sitt kommande album tar den franska artisten ALB det klassiska musikvideoformatet till nya nivåer. ALB – Golden Chains är en interaktiv, HTML 5, Chrome-baserad musikvideo där vi ser artisten lägga ut privata ägodelar för försäljning på sajter som Etsy, Ebay och ASOS, för att nämna några.

– En väldigt kul och innovativ lösning på hur man kan lyfta fram såväl som finansiera en icke-signad artists kommande album, säger John Hammarström, ad.

Även The Useful Book had fått ett brons i Design-kategorin.



Dela sidan: