Dela sidan:

Pia Grahn kom till McCann (dåvarande Storåkers) för fyra år sedan och blev vd för byrån. Dessförinnan var hon vd för Reklamförbundet. Hon har även ett förflutet som reklamreporter på DI och Resumé.

Efter en tid lämnade hon vd-posten på McCann och blev i stället chief growth officer och sedan pr-chef. Så sent som i förra veckan satt hon i pr-juryn i Cannes Lions.

– Vi tycker förstås att det är jättetråkigt och hon har gjort ett fantastiskt jobb här på McCann, men jag förstår samtidigt att hon nu är sugen på att ta nästa steg efter över fyra år på McCann, säger Fredrik Westerman.

Pia Grahn:

– Jag har haft drygt fyra fantastiska år på McCann, först som vd för Storåkers och sen som CGO för McCann Norden och som MD för McCann Relations. Jag har lärt känna otroligt kompetenta och kreativa människor, både här i Sverige och inom McCann internationellt. Men nu känner jag att det är dags för mig att göra något annat, exakt vad det är får jag återkomma till.

För ett par veckor sedan skrev Resumé om McCann Stockholms tuffa situation. Byrån har tappat 20 personer inom loppet av ett år och när nu intäkterna fortsätter att dala har personal sagts upp.

McCann har tappat flera viktiga kunder som Riksgälden, Expert (som gick i konkurs), pr-uppdraget för Max och B2B-uppdraget för Tre. Flera av byråns storkunder har minskat sina marknadsinvesteringar.



Dela sidan: