Dela sidan:

Istället för att nöja sig med en vanlig festivalaffisch uppmanas nu Way Out West besökare av Norrlandsguld och Spotify att göra egna affischer som dessutom ska musiksättas.

Det ska ge besökarna en chans att visa vilka artister de helst lyssnar på under festivalen. Tjänsten som är ett integrerat samarbete mellan Norrlands Guld och Spotify och lanserades i måndags på Facebook. Det är en fortsättning på ett liknande samarbete från i fjol.

– Vi skapade ursprungligen en tjänst på Facebook där man kan skapa sin egen Way Out West-affisch, som den skulle se ut om du fick bestämma, förklarar Jacob Westermark, projektledare på Digitas.

–Vidareutvecklingen är enkel, efter att skapat sin egen affisch så skulle det vara kul att snabbt och enkelt kunna lyssna på musiken också.

Stefan Garvander, brand manager för Norrlands Guld fyller i:
– Genom den spelande affischen ger Norrlands Guld festivalbesökarna en möjlighet att skräddarsy sin egen pepp inför festivalen och göra upplevelsen mer personlig, ett sätt att vara sig själv för en stund helt enkelt, säger han.

Festivalen Way Out West öppnar portarna den 8 augusti.

Kampanjen är skapad av Digitas tillsammans med medierådgivaren Starcom och Nord Interactive, som står för teknisk produktion.



Dela sidan: