Dela sidan:

”Skavsår kan göra ont. Riktigt plågsamt ont. Och eftersom smärtan av bortnött hud på hälen inte alltid är så lätt att beskriva i ord, så valde vi att visa den känslan rent bildligt i stället.”

Så beskriver Åkestam Holst sin annons för Apotek Hjärtat i veckans sista omgång av DN:s Reklamcupen.

CP+B ger följande beskrivning av kampanjen:
”Alla gör det ändå redan. Tar en bild från flygplatsfönstret och berättar att de är på väg på semester. Ett inlägg fyllt av förväntan och glädje. Dessutom brukar det bli väldigt snygga bilder där uppe.

Åkestam Holst vinner dock en jämn strid med 5-4. Då är även folkets röst inräknad, vilken alltså CP+B fick.

Åkestam Holst hoppas att kampanjen ska ge påminnelse om att ladda skåpet med badrumsplåster inför säsongen.

Arbetsgrupp:
PL Sara Clewemar
PrL Jennie Strinnhed
AD Petra Albrektson
Copy Hanna Björk
Original Lotta Person
 
Uppdragsgivare:
Apotek hjärtat
Marknadschef: Fredrik Kullberg
 
Mediabyrå:
Starcom, Karin Törnkvist
 
Retusch:
C2



Dela sidan: