Dela sidan:

Profilerna som deltar är Camilla Schelin (Lottas syster), Arment Asllani (Kosovares bror) och Sven Dala Dalkvist (Lisas pappa), samt oddssättaren Stefan Edberg och svenska folkets representant Lina Erlandsson.

Alla får varsitt band som mäter pulsen under Sveriges matcher. Resultatet redovisar i realtid på sajten livepulsen.se.

– Vi vill ta reda på hur mycket hjärtat påverkar hjärnan i beslutet att spela på en match. Därför tar vi pulsen på spelarnas anhöriga, ett svenskt fan och en av Sveriges mest erfarna oddssättare, Stefan Edberg. En inte allt för okvalificerad gissning är att de anhöriga står för hjärtat och Stefan för hjärnan, säger Eva Evesjö, kommunikationsansvarig för Oddset Svenska Spel i en kommentar.

Kampanjen är framtagen av Jung Relations i samarbete med Perfect Fools.

Arbetsgrupp:
Svenska Spel
Eva Evesjö, kommunikationsansvarig Oddset Svenska Spel
Charlotte Jorlén, PR-projketledare Svenska Spel
Jung Relations
Kundansvarig: Jonas Sevenius Projektledare: Mårten Strassburg PR-rådgivare: Joel Pallvik och Henrik Hallberg PR-ass: Carl Jansson Kreatör: Jacob von Corswant Produktionsledare: Simon Karlsson och Fredrik Manuel Persson
Produktionsbolag: Perfect Fools



Dela sidan: