Dela sidan:

Reklamfilmerna har tidigare haft ett tydligt far och son-tema. Nu har de nytt tema som bygger på brödraskap.

– I tidigare filmer har vi skildrat hur Stryktipset går i arv från far till son. Den här gången handlar det om brödraskap. Om att växa upp tillsammans men förbli barnsligt tävlingsinriktade kring fotboll livet igenom, säger Jörgen Lindqvist, creative director på Masscreation.

I de nya reklamfilmerna kan tittarna höra Svenska Spels oddssättare sjunga i kör i bakgrunden.

– Stryktipset är Sveriges mest anrika spel, inget annat spel kommer i närheten av vår historia. Nu tar vi klivet från arvet mellan far och son till bröders kärlek för varandra och för fotbollen. Dessutom har våra oddssättare stått för en gedigen sånginsats. Förhoppningsvis kommer konceptet fortsätta att attrahera nya spelare, säger Monica Sandström, kommunikationsansvarig för Stryktipset.

Reklamfilmen har premiär på måndag.



Dela sidan: